Direct naar de content

Digitaal post ontvangen van de gemeente

Vanaf 4 mei kunnen Rotterdammers post van de gemeente ook digitaal ontvangen. Dat kan via de Berichtenbox van MijnOverheid. MijnOverheid is een persoonlijke website voor overheidszaken waar de gemeente Rotterdam vanaf 4 mei op aangesloten is.

De Berichtenbox is een persoonlijke brievenbus. Steeds meer overheidsinstanties sluiten zich aan bij de Berichtenbox, waardoor Nederlanders op één plek berichten kunnen ontvangen van allerlei overheidsinstellingen. Inwoners van Rotterdam kunnen naast post van de gemeente ook post van andere overheidsinstanties zoals de Belastingdienst, RDW, SVB, en UWV digitaal ontvangen. Denk dan aan berichten over toeslagen, kinderbijslag of het verlopen van een paspoort of APK.

Op dit moment verstuurt de gemeente, naast de gewone brief, alleen nog digitale post over het verlopen van een paspoort of identiteitskaart. In de toekomst is het mogelijk om ook over andere onderwerpen van de gemeente Rotterdam digitaal post te krijgen via MijnOverheid,  zoals bijvoorbeeld van de gemeentelijke belastingen.

Al ruim een miljoen Nederlanders kent het gemak van MijnOverheid. Registreren kan met DigiD op www.mijnoverheid.nl. Na registratie kan er direct gebruik gemaakt worden van de Berichtenbox. DigiD kan aangevraagd worden via digid.nl/aanvragen.

Gemeente Rotterdam wil maximaal gebruik maken van landelijke digitale voorzieningen zoals MijnOverheid en Overheid.nl. Dit sluit aan bij het doel gemeentelijke dienstverlening, waar mogelijk en wettelijk toegestaan, digitaal aan te bieden.


Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Anna Feiner, bestuursvoorlichter wethouder Langenberg, 06 – 22 04 96 57 of amj.feiner@rotterdam.nl