Direct naar de content

Al 65 werkgevers aangesloten bij campagne ‘de 100 van Sander’

Vandaag hebben 24 nieuwe werkgevers de intentieverklaring ondertekend voor ‘de 100 van Sander’ waaronder Aafje Hulpthuis, Decombibouw, Erasmus Universiteit en Sparta. Daarmee staat de teller in totaal op 65 bedrijven. Deze werkgevers begrijpen hoe belangrijk het is dat mensen die al langere tijd geen werk hebben, toch weer mee kunnen doen. Televisiemaker en bekende Rotterdammer Sander de Kramer gaat met ‘de 100 van Sander’ op zoek naar 100 werkgevers met een sociaal hart. Het doel van de campagne is om mensen die langer dan drie maanden zonder werk zitten, aan een baan te helpen. Wethouder Richard Moti en Sander de Kramer waren vandaag aanwezig bij de digitale ondertekening van de intentieverklaring.

Extra inzet
De regio Rijnmond telt ruim 70.000 mensen zonder werk. Een groot deel hiervan heeft extra hulp nodig om aan een baan te komen. Het gaat dan om mensen die al lange tijd niet meer hebben gewerkt, of een fysieke of psychische beperking, chronische ziekte of taalachterstand hebben. Het zijn vaak betrokken en loyale medewerkers, die vooral in het begin extra begeleiding nodig hebben. Wethouder Moti (Werk&Inkomen, Nationaal Programma Rotterdam Zuid en EU-Migranten): “Het is door corona moeilijker geworden om ook deze groep mensen aan betaald werk te helpen. Dat betekent dat we ons extra voor hen moeten inzetten. Iedereen verdient een kans op passend, betaald werk. Daarom ben ik ook extra trots op de 65 werkgevers die meedoen aan deze campagne.’’

The Green Crew is een van de bedrijven die zich eerder heeft aangesloten aan ‘de 100 van Sander’. Ook zij willen zich hiervoor inzetten. Peter van Koppen: “We willen graag zoveel mogelijk mensen aan passend werk helpen. We zijn een jong en groeiend bedrijf dat over heel Nederland zonnepanelen legt. Voor mensen die willen werken, hebben we altijd werk!’’

De Kramer: “Ik vind het een eer dat ik werkgevers kan inspireren om ook mensen in dienst te nemen. Het is bijzonder dat steeds meer bedrijven uit regio Rijnmond willen meedoen aan de 100 van Sander campagne. Die werkgevers laten zien dat zij een sociaal hart hebben. En tegelijkertijd halen ze natuurlijk ook supergemotiveerd personeel binnen.”

De 100 van Sander
De 100 van Sander campagne is een initiatief van Werkgeversservicepunt Rijnmond. Sinds de start in februari vorig jaar hebben zich inmiddels 65 grote en kleine bedrijven bij ‘de 100 van Sander’ aangesloten, van Stedin en Erasmus MC tot Mama Taxi, Heilige Boontjes en Cruyff. Sander de Kramer zal de komende tijd op verschillende manieren bedrijven blijven inspireren en motiveren om een van ‘de 100 van Sander’ te worden.