Direct naar de content

Voor vragen over financiën en schulden: naar VraagWijzer

Vanaf 1 januari is de gemeente Rotterdam verantwoordelijk voor het bieden van hulp dichtbij huis, voor al haar inwoners. Rotterdammers met vragen over zorg, gezondheid, financiën, persoonlijke problemen en brieven kunnen vanaf deze datum terecht bij VraagWijzer. Elk gebied in Rotterdam kent een VraagWijzer.

De VraagWijzer-consulent brengt de ondersteuningsvragen van de klant breed in kaart. Daarbij wordt altijd eerst gekeken naar de eigen mogelijkheden van de klant. Als er ondersteunende dienstverlening nodig is, vindt dit altijd plaats in samenhang met mogelijke andere trajecten die op dat moment van belang zijn. De hulp en ondersteuning die de gemeente biedt, is volgens het principe van één huishouden, één ondersteuningsplan, één regisseur.

KBR-medewerkers bij VraagWijzer
Als de VraagWijzer-consulent merkt dat voor de financiële problemen de inzet van Kredietbank Rotterdam (KBR) nodig is, wordt via de consulent een afspraak met een KBR-medewerker gemaakt. De medewerkers van de KBR zijn voortaan alleen bij Vraagwijzer aanwezig. De KBR in Prins Alexander is vanaf 1 januari alleen nog geopend voor jongeren tot en met 27 jaar.

Meer informatie
De ‘Hebbie effe’ campagne van de gemeente Rotterdam informeert Rotterdammers over de veranderingen op het gebied van zorg en welzijn. Meer informatie www.rotterdam.nl/hulpdichtbij

Rotterdammers die een afspraak willen maken voor schulddienstverlening kunnen dit doen via het spreekuur van VraagWijzer, maar ook via 14 010 en www.rotterdam.nl

Kijk voor adressen en openingstijden VraagWijzer op www.rotterdam.nl/product:vraagwijzer


Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Susan Dekker, communicatieadviseur schulddienstverlening, 06-109 86 827, sj.dekker@rotterdam.nl

Wilma Straathof, communicatieadviseur VraagWiijzer, 06-246 96 452, w.straathof@rotterdam.nl