Nieuwe publiekslocatie IJsselmonde geopend

Vandaag is de nieuwe gemeentelijke publiekslocatie IJsselmonde officieel geopend. IJsselmonde is de eerste locatie waar Rotterdammers onder één dak terecht kunnen voor alle gemeentelijke producten en diensten, zoals publiekszaken, werk en inkomen, belastingen en zorg&welzijn.

Wethouder Adriaan Visser (o.a. organisatie): ‘We willen graag dat bezoekers zich welkom voelen bij de gemeente. Op deze locatie is zichtbaar hoe we dat voor ogen hebben: een gastheer of gastvrouw ontvangt de bezoekers en wijst ze de weg. We hebben gezorgd voor een huiselijke en aangename inrichting en Rotterdammers kunnen hier terecht met al hun vragen over de gemeentelijke dienstverlening.’

Meer gemak
De gemeentelijke dienstverlening is nu nog verdeeld over vele locaties door de hele stad. Om de Rotterdammer beter van dienst te kunnen zijn, brengt de gemeente de verschillende soorten gemeentelijke dienstverlening bij elkaar. Bovendien kunnen inwoners steeds meer digitaal regelen met de gemeente. Langskomen op een locatie hoeft dan ook minder vaak. Ook daarom wil de gemeente toe naar centrale duidelijk herkenbare locaties, waar de gemeente méér te bieden heeft voor de Rotterdammer.

14 centrale locaties
In 2018 heeft de gemeente 14 centrale locaties waar de Rotterdammer terecht kan voor de dienstverlening. IJsselmonde is de eerste locatie. Locatie Hoogvliet volgt eind februari 2017. De laatste locatie wordt naar verwachting opgeleverd in het eerste kwartaal van 2018.


Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Monique de Jongh, bestuursvoorlichter wethouder Visser, 06 – 82 51 77 42 of mae.dejongh@rotterdam.nl


Skip to content