Wat verandert er voor Rotterdammers na 19 maart?
Na 19 maart bestaan de deelgemeenten niet meer. Rotterdam krijgt één bestuur en één organisatie.
In de dienstverlening verandert niks. Voor reisdocumenten, rijbewijs of uittreksels uit de basisregistratie personen en andere gemeentelijke zaken, kunt u ook na 19 maart bij de stadswinkels terecht. Alle informatie is ook op internet beschikbaar, via www.rotterdam.nl. Gemeentelijke zaken kunt u ook snel en eenvoudig digitaal regelen via Mijn Loket op www.rotterdam.nl. Hiervoor is wel een DigiD nodig.
De websites van de deelgemeenten maken plaats voor websites van de veertien gebieden, zie www.rotterdam.n/gebiedscommissies.
Telefonie
De gebiedscommissies zijn te bereiken via het centrale telefoonnummer van de gemeente Rotterdam: 14010 (lokaal tarief). Dit telefoonnummer is ook het nummer voor meldinge over de buitenruimte, vervuiling of verkeer.
Bekendmakingen in de buurt
Bekendmakingen worden zoveel mogelijk digitaal gepubliceerd. In de Stadskrant (deze verschijnt wekelijks in onder andere huis-aan-huisblad De Havenloods) vindt u de plannen die verplicht in de krant moeten worden gepubliceerd.
Wilt u op de hoogte blijven van uitgegeven vergunningen/aanvragen in uw omgeving, dan kan dat via de Vergunning-app (deze vindt u op www.omgevingsalert.nl) of u kunt zich abonneren op de e-mailservice van www.overheid.nl.
Meer informatie
Alle informatie over de gebiedscommissies vindt op www.rotterdam.nl/gebiedscommissies.
Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marja Otten, communicatie dienstverlening, tel: 06 533 54 527.